Bolivia

Hey!

Bij deze een update van mijn avonturen in Bolivia!

Na een paar dagen aan Lake Titicaca (een van de hoogst bevaarbare meren ter wereld) te hebben gechilled zijn we een halve dag in de hoofdstad van Bolivia (La Paz) geweest en naar de jungle gevlogen in een vliegtuig voor 18 personen met als landingsbaan: gras! La Paz was
ons veel te druk en chatisch en de jungle fantastisch (op alle muggen na)! In de 3 daagse tour 2x met roze dolfijnen gezwommen, piranha´s gevist, met laarzen anaconda´s gezocht, s´nachts kaaimannen gespeurd en heel relax in ons bootje door de pampas gevaren, top! Vervolgens
met de nachtbus naar Sucre, Unesco World Heritage en bekend om alle witte gebouwen en door naar Potosi, ook Unesco World Heritage en bekend om de mijnen en hoge ligging: 4000m hoogte; koud! De mijnen waren heel indrukwekkend, zo bijzonder om te zien in welke arbeidsomstandighedendeze mannen werken. De gangen waren zo smal dat je sommige stukken moest kruipen, verder erg benauwd en heel warm. Dynamiet kan op de mijnwerkersmarkt worden gekocht voor €2,30, een fles 96% alcohol ook. Deze hebben we gekocht en in de mijn uitgedeeld... Daarna op naar Uyuni voor een 3daagse tour over
zoutvlaktes, gekleurde meren en bergen! Erg mooi maar koud en veel in de jeep zitten, de 3e dag van 5.30 s´ochtends tot 17.30 s´avonds... daarna met de nachttrein op naar onze laatste stop in Bolivia, Tupiza. De omgeving is erg mooi, net of je in een Western film bent met rode bergen en cactussen. Om dit plaatje compleet te maken zijn Tessa en ik ookgaan paardrijden! Daarna de grens over gestoken naar Argentinie, Salta. Gisteren de stad verkend en de Argentijnse cultuur opgesnoven en vandaag een tour gedaan langs heeeele mooie gekleurde bergen, zoutvlaktes en dorpjes. Helaas geen tijd meer voor de wijntour rond Cafayate maar morgen met een 24 urige busrit naar Foz de Iguacu. De natuur is best droog en de rivierbeddingen zijn leeg (terwijl het net regenseizoen is geweest) maar als het goed is genoeg water voor deze indrukwekkende watervallen! Daarna naar San Paulo en delaatste week in en rond Rio de Janeiro. Helaas zijn de 7 weken dan alweer voorbij en kom ik 5 juni weer terug in Nederland.

Foto´s volgen later want de computer waar ik nu achter zit heeft geen usb aansluiting.. Tessa heeft al wel een aantal foto´s geupload en mij getaged in Facebook...

Hasta luego!

Jolien

Jeej je komt weer bijna terug! :P
Mooie verhalen liek, en veel herkenning ;). GENIET nog van je laatste weken!
Kus

Josine

Ha Liek, jaloers!! Jungle klinkt als Rurrenabaque, klopt dat? Heb nl precies hetzelfde gedaan! En heb je al een heerlijk stuk Argentijns vlees gegeten? Mmm... Geniet nog even van je laatste dagen! X

Sab

Liek, klinkt fantastisch!! Wat een ervaringen!
Liefs x!

Sjaak Blaak

Hoi Lieke,

Denk je na al deze avonturen en je nu bekeerd bent tot het vrije denken, nog te kunnen wennen in een land met kikkers ipv anaconda's.
Nog veel plezier de komende periode. Het gaat al snel genoeg.

groet,

Sjaak

Sonja

Lieke! Wat een fantastische verhalen! Veel plezier nog!
Dikke kuss

TE&OCJ

Hoi Lieke,

Prachtige verhalen, wij genieten mee vanuit de leunstoel!
Wanner komen de pics?..

Veel plezier en geniet van de laatst dagen, goede terugreis. Volgens ons zit Zuid Amerika nu voorgoed in je corazon.

Groeten. TE&OCJ